Pagina's

Powered By Blogger

zondag 18 april 2010

Aswolk........wat een ellende....



Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.Deze week werden wij, althans half Europa geconfronteerd met een aswolk vanwege vulkaanuitbarstingen in IJsland. Dit
heeft tot gevolgd dat de diverse landen allemaal en masse besloten om hun luchtruim
te sluiten vanwege het gevaar voor asdeeltjes in de motoren en dan gaat het niet
goed. Kortom niet vliegen dus. Nu, momenteel zondagavond, lees ik net op Teletekst
dat openen luchtruim weer uitgesteld is tot morgenochtend 08.00 uur.

Via een volger op Twitter hoorde ik dat dit bijvoorbeeld ook gevolgen heeft voor
mensen met een WWB uitkering. Het schijnt zo te zijn dat indien deze op vakantie
zijn en niet terug kunnen keren hun uitkering gewoon wordt gekort. Belachelijk vind
ik dat. Lijkt mij puur een kwestie van overmacht. Maar daar heeft het uitvoerend orgaan kennelijk allemaal niets mee te maken.

Daarnaast maak ik me zorgen om mensen die nu bijvoorbeeld in India of zo zitten en
vliegen geen optie is. Je zal maar plots moeten terugkeren omdat je een overlijdensgeval hebt. Als ik aan de andere kant relativeer realiseer ik mij wel dat dit ons even weer zo´n kleine honderd jaar terugzet in de tijd. Alles per trein of per boot en het duurt effe wat langer. Je kunt het je in deze tijd praktisch niet meer voorstellen maar mijn Opa was bijvoorbeeld in 1925 niets anders gewend.

Wij kunnen tegenwoordig alles. Obama wil over 25 jaar bijvoorbeeld naar Mars vliegen als eerste Amerikanen. Maar de natuur en het weer kunnen we nog altijd niet
beinvloeden. Eigenlijk is dat ook maar goed ook. Als dat zou kunnen zou het vast echt fout gaan waarschijnlijk

Jan Willem Kuyt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten